Miesięczny plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Styczeń

Tematy kompleksowe

TYDZIEŃ I : W krainie baśni

TYDZIEŃ II : Zimowe potrzeby ptaków

TYDZIEŃ III : Rodzice rodziców

DZIECKO POTRAFI:

  • rozpoznaje i nazywa literę s ,n,b: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • tworzy własną książeczkę, rysując przygody wymyślonych bohaterów
  • wymienia nazwy dni tygodnia
  • rozpoznaje i nazywa znaki: równości, +, –
  • wie, co można kupić w księgarni
  • wykonuje własnoręcznie książkę
  • dokarmia ptaki
  • wycina rysunek, wypełnia jego powierzchnię małymi kawałkami gazet
  • tworzy część wspólną dwóch zbiorów
  • wykonuje formę przestrzenną według własnego pomysłu
  • układa obrazki historyjki według kolejności zdarzeń
  • wymienia właściwości magnesu
  • wykonuje prezenty dla najbliższych
  • dodaje na liczmanach
  • rozpoznaje i nazywa liczby 0 ‒ 7
  • maluje portrety – babci i dziadka

 

Materiały językowe – Styczeń

gr. III 5-latki

ZAKRES TEMATYCZNY

KLUCZOWE

SŁOWNICTWO

STRUKTURY

I KLUCZOWE SŁOWNICTWO BIERNE

CLOTHES

Ubrania

NUMBERS

1-5

Liczby 1-5

WEATHER

Pogoda

Hat, scarf

jumper, coat, boots

It’s hot!

It’s cold!

Where is your….

Put on your…numbers 1-5

Bounce with me! Boo is a ball.

Max is cold! Splash!

Just like me!

Look, what’s that?

Five, four, three…Stop!

Turn around and close yours eyes!

Where is the…?

Where do they go?

March! Point to the…hat/ jumper/boots…!

Put your hand/foot on the hat (coat/..)

Boo says…

SONG

Piosenka

IT’S COLD!

It’s cold- cold-cold! 1..2…3..

Put on your hat! Just like me!

t’s cold- cold-cold! 1..2…3..

Put on your jumper! Just like me!

t’s cold- cold-cold! 1..2…3..

Put on your coat! Just like me!

t’s cold- cold-cold! 1..2…3..

Put on your boots! Just like me!