Miesięczny plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

  1. ISKIERKI BOŻE. MARZEC. Tematy kompleksowe.

 

Tydzień 1. Zwierzęta z dżungli i sawanny

Tydzień 2. Zwierzęta naszych pól i lasów

Tydzień 3. Marcowa pogoda

Tydzień 4. Wiosenne przebudzenie

 

Treści programowe:

  • poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych.
  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
  • słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich.
  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
  • malowanie: palcami, dłonią, pędzlem
  • lepienie z plasteliny, masy solnej, masy papierowej
  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
  • ze śpiewem
  • rytmicznych
  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • obserwowanie okazów przyrodniczych za pośrednictwem filmów, książek, zdjęć.
  • poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm).
  • rozpoznawanie różnych odgłosów, dźwięków dochodzących z bliskiego otoczenia.
  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów.
  • słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, stosowanie określeń: blisko, daleko, wysoko, nisko, dalej, bliżej, wyżej, niżej.