Ramowy rozkład dnia
W Niepublicznym Przedszkolu u Dominikanek
6.30-8.30
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne wynikające z własnej aktywności dziecka, np. ruchowe, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, dydaktyczne. Praca indywidualna z dzieckiem. Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe. Poranna modlitwa.
8.30-9.00
Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do śniadania.
9.00-9.30
Śniadanie.
9.30-10.00
Zajęcia edukacyjne z całą grupą. Wyzwalanie aktywności dziecka w różnych sferach rozwojowych w następujących obszarach: poznawanie i rozumienie siebie oraz otaczającego świata (aktywność poznawcza), nabywanie umiejętności poprzez działanie (eksperymentowanie), odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie (aktywność społeczna), budowanie systemu wartości chrześcijańskich (aktywność religijna), rozwijanie umiejętności językowych i matematycznych (aktywność językowa, matematyczna), rytmika, plastyka, teatr, film, literatura, sztuka (aktywność artystyczna), gimnastyka, zabawy ruchowe, zasady bezpieczeństwa (aktywność zawodowa i zdrowotna).
10.30-11.45
Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci na placu zabaw lub na sali. Zabawy integracyjne. Indywidualne wspomaganie rozwoju dziecka. Wycieczki tematyczne, spacery. Zajęcia dodatkowe.
11.45-12.00
Czynności przygotowawczo-higieniczne do obiadu. Zasady kulturalnego spożywania posiłków, zachowanie prawidłowej postawy przy stole.
12.00-12.30
Obiad.
12.30-14.00
Zajęcia relaksacyjne, leżakowanie, bajkoterapia, zabawy tematyczne, gry planszowe, zabawy proponowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, rozmowy swobodne dzieci z nauczycielem. Organizowanie sytuacji umożliwiających dzieciom poznawanie własnych możliwości i rozwijanie własnych zainteresowań. Praca indywidualna z dzieckiem, wspomaganie rozwoju. Zabawy dydaktyczne. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zajęcia dodatkowe.
14.00-14.15
Czynności higieniczno-porządkowe.
14.15-14.30
Podwieczorek.
14.30-16.30
Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie. Rozwijanie zainteresowań i zdolności, wspomaganie rozwoju dziecka, praca indywidualna z dzieckiem. Konsultacje z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci do domów.